۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۷

بیانیه‌ای در واکنش به شهادت سیدحسن نصرالله؛

نوه نلسون ماندلا: نمی‌توانیم بیکار بنشینیم و رهبرانمان شهید شوند

نوه نلسون ماندلا: نمی‌توانیم بیکار بنشینیم و رهبرانمان شهید شوند

نوه نلسون ماندلا در واکنش به شهادت سیدحسن نصرالله گفت: فکر و دعای ما با خانواده او، رهبری و پیروان حزب الله و مردم لبنان است که تزلزل ناپذیر در کنار آرمان عادلانه مردم فلسطین ایستاده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مندلا ماندلا نوه نلسون ماندلا و جانشین و رئیس قبیله ماندلا در بیانیه‌ای نسبت به شهادت سید حسن نصرالله واکنش نشان داد.

در متن این بیانیه که ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۴ منتشر شد، آمده است:

ما نمی‌توانیم بیکار بنشینیم در حالی که رهبران ما شهید می‌شوند، یا تسلیم هستیم یا مقاومت می‌کنیم!

سرو بزرگ لبنان سقوط کرد، اما در سایه فداکاری باشکوه او، جنگل‌های آزادی شکوفا خواهند شد. خداوند متعال شهادت سید حسن نصرالله را قبول فرماید. هیچ چیز او را از جنگ برای الاقصی، غزه مبارک و تمام فلسطین اشغالی منصرف نکرد. او بیش از ۳۰ سال از زندگی خود را وقف مبارزه با اشغالگری امپریالیستی کرد و تاریخ او را به عنوان یکی از مبارزان بزرگ آزادی ثبت خواهد کرد که زندگی او در فلسطینِ آزاد شده جشن گرفته خواهد شد.

فکر و دعای ما با خانواده او، رهبری و پیروان حزب الله و مردم شجاع لبنان است که تزلزل ناپذیر در کنار آرمان عادلانه مردم فلسطین ایستاده‌اند.

ما از همه در محور مقاومت می‌خواهیم که با قاطعیت در برابر اسرائیل آپارتاید و برنامه‌های تعمدی متحدانش برای از بین بردن رهبری مقاومت بایستند. آنها به نقشه پلید خود ادامه خواهند داد و رهبران بیشتری را حذف خواهند کرد. اما آتش مقاومت و سرکشی که در سینه مردم فلسطین و لبنان فروزان است تا طلوع آزادی خاموش نخواهد شد.

در وداع با مجاهد بزرگ و رهبر ستاره وار سید حسن نصرالله، سخنان نلسون ماندلا، رئیس جمهور نمادین جهان خود را به یاد می‌آوریم که گفت: "من آرمان یک جامعه دموکراتیک و آزاد را گرامی داشته‌ام که در آن همه افراد با هم در هماهنگی و هماهنگی زندگی کنند. با فرصت‌های برابر، این ایده‌آلی است که امیدوارم برای آن زندگی کنم و تحقق یابد.»

سید حسن نصرالله برای آرمانی که به آن اعتقاد داشت و جان خود را وقف آن کرد، زندگی کرد و از دنیا رفت. شاید سید حسن نصرالله دیگر در میان ما نباشد، اما آرمان‌هایی که او برای آنها بیشترین بها را پرداخت کرده تا طلوع آزادی زنده خواهند ماند. ما زندگی او را جشن خواهیم گرفت و سرو بزرگی را به افتخار او در فلسطین آزاد می‌کاریم.

کد خبر 6251701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
      1 0
      مثل پدربزرگش یک رهبر آزاده است